FAQ

KONTAKT & KUNDSERVICE

FAQ, KÖPVILLKOR, GDPR, BYTEN OCH RETURER

FAQ

Har du frågor kring en beställning du gjort? Kolla i FAQn nedan. Finns inte svaret på din fråga där? Kontakta oss. Ange ditt ordernummer om det finns ett sådant. Vi svarar så fort vi kan men med det sagt kan det ibland ta lite tid innan vi är på ditt ärende. Tack för din förståelse!

Stort tack till Jörgen Nilsson som tar fantastiska flygbilder: https://www.jn-photo.se/

 

STORLEKSGUIDE

       

 

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON ORDERBEKRÄFTELSE/ SVAR FRÅN KUNDTJÄNST

Kolla ditt spamfilter/skräpkorg/papperskorg (ifall du råkat slänga mejlet). Det har visat sig att några mail fastnar där. Hittar du det inte ändå? Nästa felkälla brukar vara felaktig e-postadress. Kontakta oss och ange fullständigt namn och leveransadress samt ange ditt ärende så hjälper vi dig.

JAG HAR BYTT ADRESS / MEJLADRESS / MOBILNUMMER

Mejla in till oss så fixar vi detta.

VAR ÄR MIN BESTÄLLNING?

9XG skänker en del av överskottet till goda ändamål och är samtidigt ett sätt att kunna finansiera vårt arbete på internet.  Det innebär att vi som arbetar med 9XG har fullt fokus på att fortsätta leverera bra content på Youtube @MaxVillman och Max Tänt Podcast. Det gör att vi försöker hålla nere våra kostnader så långt som det bara går samtidigt som vi inte vill tumma på produkternas kvalitet. Generellt kan det ta någon vecka innan vi fått iväg din beställning, ibland kan det ta ännu längre tid. Givet att du lämnat ett korrekt mobilnummer och mailadress skickar vi bekräftelse till dig när beställningen är skickad. Hör av dig till oss om du har några frågor, vi svarar mer än gärna.

JAG HAR INTE HUNNIT HÄMTA UT MIN BESTÄLLNING OCH NU HAR DEN GÅTT I RETUR

När du inte har hämtat ut ditt paket så kommer den tillbaka till oss, då skickar vi ett mail till dig och säger att du inte har hämtat ut ditt paket och frågar hur du vill göra? Paketet har inte kommit bort utan det ligger hos oss ett tag.

JAG HAR INTE FÅTT NÅGON FAKTURA

Om du valt att handla med faktura har vi som regel att vi inte skickar den till dig förrän vi skickat din beställning. En förutsättning för att den ska hamna rätt är att du angivit rätt mailadress vid ditt köp. Vi samarbetar med en extern partner som sköter faktureringen åt oss.  Betaltiden brukar vara väldigt kort. Betala i tid så ni undviker betalningspåminnelser och straffavgifter.

JAG HAR FÅTT FEL VARA, JAG VILL BYTA STORLEK ELLER ÅNGRA MITT, ELLER DELAR AV MITT KÖP. HUR GÖR JAG?

Vi följer konsumentköplagen och distanshandelslagen, men framförallt tillämpar vi sunt förnuft. Med din beställning skickar vi med en följesedel, följ instruktionerna i det dokumentet och skicka till den angivna adressen. Rör det sig om en del- eller retur betalas/krediterar vi din beställning och pengarna betalas tillbaka på samma sätt som du betalat oss. I mån av tillgång/lagersaldo så byter vi storlek men ibland går tyvärr inte det. Om det inte går så kommer vi att kontakta dig för att hitta bästa lösningen. Vi vill att du ska vara nöjd! Är det vi som har gjort fel står vi självklart för omkostnader avseende frakt. För att vara extra tydlig, hit skickar du: MVNX Labs AB, ATT: Max Villman, Håkan Sjögrens Väg 5 d, LGH 1201, 352 39 Växjö

HUR PACKAR JAG DET SOM SKA SKICKAS IN?

Det går jättebra att skicka i vad som helst men ett vanligt blått kuvert från posten funkar alldeles utmärkt. Packa varan/varorna väl så det inte uppstår några skador under postgången. Vi är tacksamma om ni viker plaggen ordentligt så slipper vi lägga tid på strykning och kan hjälpa nästa kund istället.

STÅR NI FÖR FRAKTPORTOT?

Har vi gjort fel så står vi för portot men då ska kvitto på betald frakt skickas med i paketet och frakten återbetalas när vi får in varan/varorna till oss. För byten och returer står vi inte för frakten.

HAR MIN RETUR KOMMIT IN?

När vi mottagit ditt paket kommer vi att skicka en bekräftelse på det till din emejl.

VAD BETYDER AVKREDITERING?

Det betyder att vi tar bort varan som inte vi har och återbetalar dig/justerar din betalning/faktura. Det innebär att du får tillbaka pengar eller att vi justerar din faktura så du bara betalar det som du har fått. 

VILKEN STORLEK SKA JAG HA?

Det finns måttabeller på sidan, bara att mäta så ska det bli rätt. Generellt sett är våra plagg av “typisk” storlek. 

SKICKAR NI INTERNATIONELLT?

Ja.

JAG HAR EN BRA IDÉ ELLER TIPS

Grymt! Bara hör av dig. Vi läser alla inkommande tips och idéer!

Dataskyddsförordning (GDPR) -policy för 9XG/MVNX Labs Ab

Denna policy måste vi ha för att uppfylla gällande lagstiftning. 

1. Inledning

9XG värnar om din integritet och strävar efter att skydda och behandla dina personuppgifter på ett säkert och lagligt sätt. Denna policy beskriver hur vi samlar in, använder, lagrar och delar dina personuppgifter enligt gällande lagstiftning om dataskydd.

2. Insamling av Personuppgifter

Vi samlar endast in de personuppgifter som är nödvändiga för att erbjuda våra tjänster och förbättra din shoppingupplevelse. Det kan inkludera:

  • Namn, adress och kontaktinformation
  • Betalningsinformation
  • Köphistorik och preferenser
  • IP-adress och webbläsarinformation för att förbättra webbplatsens prestanda

3. Användning av Personuppgifter

Vi använder dina personuppgifter för att:

  • Genomföra och behandla dina beställningar
  • Skicka relevant information om produkter och erbjudanden
  • Förbättra och anpassa våra tjänster och webbplats
  • Förebygga bedrägerier och säkerställa säkerheten på vår plattform

4. Lagring och Säkerhet

Dina personuppgifter lagras på säkra servrar och skyddas mot obehörig åtkomst, förlust eller förändring. Vi behåller dina uppgifter endast så länge det är nödvändigt för de ändamål de samlats in för.

5. Delning av Personuppgifter

Vi delar endast dina personuppgifter med tredje parter när det är nödvändigt för att utföra våra tjänster, såsom betalningsleverantörer och leveranspartners. Vi säljer aldrig dina personuppgifter till tredje part.

6. Dina Rättigheter

Du har rätt att begära åtkomst till, rättelse av, radering av och överföring av dina personuppgifter. Du kan också invända mot viss användning av dina uppgifter. Kontakta oss för att utöva dina rättigheter.

7. Cookies och Spårning

Vi använder cookies och liknande tekniker för att förbättra din webbplatsupplevelse. Du kan konfigurera dina webbläsarinställningar för att neka cookies, men det kan påverka vissa funktioner på vår webbplats.

8. Ändringar i Policyn

Denna policy kan uppdateras över tid. Vi meddelar dig om väsentliga ändringar och uppmanar dig att regelbundet granska policyn.

9. Kontakta Oss

Om du har frågor, kommentarer eller klagomål om vår behandling av personuppgifter, kontakta oss på  9xgbutik@gmail.com.

Senast uppdaterad: 2023-12-04